19-20EDGE Beyond

2014-15シーズンに登場以来、幾度となく改良を加えてきたベストセラーモデル「EDGE」にBeyondモデルが遂に登場!
注目のポイントは新たに設定したリヤボード。アウトラインを大胆に変更し、コンパクトさを保ちつつ有効エッジ長を20mm延長しました。結果高速ターン時のエッジの粘りを実感しつつ、さらに撓み量のアップにより反発を貰ったターン後半の抜けと加速が向上。フロントボードのハンドリングによる調整の自由さと相まって、様々なシチュエーションでビヨンドならではの軽い操作感、そして安定感のある滑りを実現することができました。正にスノーモト独特の遠心力を手軽に、また上級者も今まで以上に鋭いターンを味わうことが出来る”新生本格派カービングモデル”です!

◾️ ニュー フレーム ジオメトリー
“フリースタイルフレーム”は、スノーモトが長年培ってきたピステンバーンや中斜面で最高のパフォーマンスを発揮するヘッドアングル72°、リアトラック150mmを選択しました。このショートポジショントラックによりリアボードの前後のトーションとベンド性能を最大限享受することで、軽い操作性で小回りの利くターンを手に入れることができます。ここが他社のスノーバイクと大きく異なるポイントで、誰もがその違いを実感することが出来るでしょう!

◾️チューブのサイズアップとヘッドセットの変更
今シーズンモデルからヘッドセットはインターナルヘッドパーツ(圧入式)にアップグレード。ヘッドチューブの拡張化(Φ50)を行いチューブを薄く作ることで軽量化にも貢献。ヘッドセットそのものの耐久性がアップされ、ハンドルのブレを防ぎながらよりスムーズな回転性を確保する二重のメリットを得ることができました。

“Beyond” model has been added to the best-selling model “EDGE” which has undergone many improvements since its debut in the 2014-15 season and has reached its maturity. The point of attention is the newly set rear board.
We changed the outline boldly and extended the edge length by 20 mm while maintaining compactness.
Result While realizing the stickiness of the edge during high-speed turn, the drop and acceleration in the second half of the turn that repulsed the repulsion by the increase of the deflection amount further improved.
Combined with the freedom of adjustment by the handling of the front board, it was possible to realize the lightness of operation and stability that is unique to “Beyond” in various situations.
The centrifugal force unique to Snowmoto can be easily done, and advanced users can also enjoy sharper turns than ever before.

◾️ New Frame geometry
The “Freestyle Frame” has a head angle of 72 ° and a rear truck of 150 mm so that it can exhibit the best performance on Pistenburn and mid-slopes with the appearance of a gravity frame from this season.
With this short position track, you can get the small turn with light operability by enjoying the torsion and bend performance of the back and forth of the rear board as much as possible.
This is a very different point from other companies’ snow bikes, and everyone will realize the difference if you compare them!

◾️Changing to New steering tube size and parts
The steering tube size and headsets style be changes. The headsets will be upgraded to internal head parts (Press-fit type) from 2020 years model. Because, It contributes to weight reduction by making the tube thin by expanding the head tube (Φ 50). The durability of the headset itself has been improved and we have gained the dual benefit of ensuring smoother rotation while preventing steering wheel deflection.